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Thursday 22 August 2013

CoreOS looks to fork Google's Chrome OS to help tame the web



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Leaked Photos: Rumored iPhone 5S in Gold, Black and Silver



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Amazon's Having a Kindle Fire (Fire) Sale All Day Today

Nokia Here research brings map data to life (video)



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Elysium

Elyseum-Movie


4 estrellas: bastante entretenida Elysium . Los futuros distópicos son uno de los aspectos que más me apasionan de las películas de ciencia ficción. Así que cuando a finales del siglo XXII resulta que la mayor parte de la gente vive pasando calamidades en las peores favelas y edificios hacinados de ciudades con paisajes semidesérticos a lo Mad Max II la cosa promete. Para ahondar en este enfrentamiento los ricos y poderosos han emigrado a una estación espacial deluxe y tienen no solo todo las comodidades sino máquinas que curan cualquier enfermedad y además el control sobre las fuerzas del orden robóticas. ¡Es bueno ser rico!


Así que mi Elysium no me ha decepcionado: bastante acción y bien rodada, lo justo de historia de amor con niña de por medio, malos malísimos, hackers a lo MacGyver que hacen maravillas casi con piedras y palos – tecnología avanzada pero mugrienta, estilo Matrix… La película tiene sus agujeros de guión por aquello de que en tan poco tiempo no se puede contar todo (ni esperar quince días a que la gente sane, así que mejor meterlos en una máquina de curación ultrarrápida) pero se han visto cosas peores.


Elysium-Space-Station


Dos menciones especiales: los efectos especiales, con una combinación de objetos y gadgets bastante creíbles y androides animados absolutamente realistas, de esos que tanto nos gustan por aquí y la blanca y límpida estación espacial Elysium, que parece sacada de una reproducción de portada de revista de ciencia ficción de los 60 o de la mismísima 2001. ¡Ah, si realmente llegaran a ser así de bonitas y espaciosas!


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Nokia Here collection vehicle v2.0 ride-along (video)



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Apple iCloud Is Down for Some Users



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Xbox corporate VP Phil Harrison: 'I hope we do have to deal with tens of thousands of games'



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Google applies for location-based security patent, toughens up your smartphone while outdoors



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How to Use Skype Keyboard Shortcuts



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Kamcord Nabs Another $1M In Seed Funding To Help Build A Community Around Mobile Game Recordings

kamcord3

These days it seems like mobile gaming is entering a sort of golden age — developers are getting ambitious about the experiences they want to create, and hardware has grown powerful enough to help bring those lofty visions to life in your pocket.


And all the while, a YC-backed startup called Kamcord has been working to help players record and share video of their in-game exploits. The team has already accrued just north of $1.5 million of capital, and they announced today that Kamcord has locked down another $1 million in seed funding from Tencent and InnovationWorks (among others).


But with this latest infusion of capital comes a peculiar change in direction — according to co-founder and CEO Matt Zitzmann the team is working to flesh out its SDK with social features like profiles and commenting in the hopes of turning Kamcord.com into a destination for mobile gaming content.


“We’ve seen what Twitch.tv and Machinima have been able to do and we’ve gotten a lot of email from users who just want to see more video content,” Zitzmann pointed out. “So we’re building a solution that’s more of a one-stop shop and rolling it out later this week.”


It certainly seems like a weird shift for the small San Francisco startup to take at first glance, but Zitzmann says the 11-person team has been mulling the move for a while. In its current state, players of Kamcord-enabled games can share their content through the usual spate of social channels and email. This approach has been serving the team (not to mention developers antsy for userbase expansion) pretty well so far, and Zitzmann wants amp up engagement by giving players the ability to more easily see how their remote opponents are doing too.


In the year or so since Kamcord first popped up at a Y Combinator Demo Day, Zitzmann has liked to skirt around the topic of monetization. It’s a common refrain from some early stage startups — they’ll try to focus on solely on building and proving the value of their products and chug along on the backs of seed investors until they figure out how to make their own money. With its new social push, it’s not hard to see how Kamcord may be gunning for some new revenue streams. Zitzmann noted in our conversation that he wants to build up a community of players who watch this sort of content and “provide access to those eyeballs” — perhaps a subtle nod to future ad revenue or brand interactions.


Of course, Kamcord’s new trajectory as a destination for video content all depends on its ability to convince game developers to fold the recording feature into their works. Fortunately for the time, things still seem to be going well on that front — Kamcord in-game recording has been built into over 115 games, and users have recorded one billion game sessions since the startup launched last year. I suspect the team could blow up those figures in a huge way if they ever get around to pushing out an Android version of their dev tools, which Zitzmann says is still in the works.








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Insert Coin: Piper melds home automation and security in a simple hub (hands-on)



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Cómo elegir la mejor fecha para comprar billetes de avión o entradas de cine, una tarea complicada

Avion-Ticket-500


Este artículo se publicó originalmente en Sin vuelta de hoja, un blog de MásMóvil con el objetivo de contar cosas sensatas y relajantes relacionadas con la tecnología y la ciencia.


Hace tiempo se publicó en diversos medios la historia de una fórmula matemática que revelaba el santo grial de los viajeros: cuál era la fecha óptima para comprar billetes de avión al mejor precio. El autor era el japonés Makoto Watanabe, del departamento de Económicas en la Universidad Carlos III de Madrid.


La respuesta en el caso de los billetes de avión se resumía en una complicada fórmula y un valioso dato: la mejor fecha suele ser ocho semanas antes de la salida del vuelo. La mayor parte de la gente encontrará útil echar mano del calendario y retroceder simplemente dos meses para hacer la compra; pocos en cambio apreciarán la belleza de la ecuación que sintetiza el problema, que tiene más o menos este aspecto:


A = gUG + min(k - g, (1 - g)(1 - r))


Si la fórmula se ve complicada, qué contar del análisis en profundidad realizado: es un trabajo de más de 20 páginas, con decenas referencias a estudios anteriores que vienen haciendo desde los años 70. Su título, Descuentos en ventas anticipadas frente a rebajas de última hora [Economic Journal 547 (2010)] analiza en realidad muchos más casos que los de la venta de billetes de avión. Para hacernos una idea de cómo abordan los matemáticos este tipo de situaciones, ahí van algunas pinceladas:


Leer anotación completa: Cómo elegir la mejor fecha para comprar billetes de avión o entradas de cine, una tarea complicada


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Oppo teases N1 smartphone launch in September, promises backside touch



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Un televisor para ver dos pelis a la vez


Este televisor OLED de Samsung tiene una característica muy simpática y original: una tecnología llamada Multiview que permite que dos personas vean dos películas o emisiones a la vez en el mismo televisor.


Básicamente, tal y como explican en The Verge, se emiten dos «campos» de imagen a la vez. Como las gafas 3-D están diseñadas para captar uno de los campos o el otro y el equipo cuenta tanto con frecuencia como con capacidad gráfica suficientes, se pueden proyectar dos películas, emisiones de televisión, etcétera. Dicen que la calidad es estupenda e incluso se puede usar el 3-D.


Para escuchar las películas las dos personas que están sentadas en el sofá tienen que usar los auriculares que van incorporados en las gafas.


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One Retailer NakedWines.com Savors $10 Million In New Funding

NakedWines.com logo

NakedWines.com, the customer-funded online wine retailer, has raised $10 million in a third round of investment from WIV Wein International AG, a German group of direct wine-selling companies and founder shareholder. NakedWines.com will use its new funding to accelerate the company’s expansion into the U.S. and Australia.


Based in Norwich, England, NakedWines.com’s business model allows customers to sponsor independent winemakers in return for about 25% to 50% off a wine’s retail price and exclusive promotions. The site currently has 150,000 Angels (customers who fund winemakers) who have invested over $40 million in 130 winemakers around the world and ships over 10 million bottles of wine each year.


Sales grew to over $50 million in 2012, the year the company declared its maiden profit of $1.5 million (which it says was distributed to staff “as a thank you for working their nuts off.”)


Naked Wines was launched in Britain in 2008 by Rowan Gormley (the former CEO of Virgin Money and Virgin Wines) and became available to buyers in the U.S. and Australia last year.


In a statement, Gormley said: “WIV’s latest investment will really help us step up the quality of our wines in a way that our customers can taste. Winemakers don’t get the recognition or the rewards they deserve, and we want to see that change. In the restaurant industry, individual chefs have become much more famous than the restaurant. We’re helping to do the same thing for the wine business.”








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Make Reaction GIFs With These 7 Tools



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MediaPortal 1.5 enters pre-release; adds CableCARD, Windows 8.1 support



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Champagne iPhone 5S poses with current model in leaked group shot



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How to Back Up Your Smartphone



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Just Delete Me facilita darse de baja de numerosos servicios online


Just Delete Me es básicamente una recopilación de enlaces que te dirigen directamente a la opción para borrar las cuentas que tengas en diversos servicios web: Facebook, Google, Dropbox, Yahoo, Hotmail,…


El código de color que acompaña a cada enlace indica el nivel de dificultad para completar el proceso: verde es fácil, amarillo requiere pasos adicionales y rojo exige contactar con el soporte del servicio.


Vía Red Ferret Journal.


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Oculus Rift's Palmer Luckey and Nate Mitchell talk VR as a platform, the new Share program



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¿Qué hay en la caja de herramientas de la Estación Espacial?


Esta serie de fotografías del astronauta británico Tim Peake muestra el contenido de la caja de herramientas de la Estación Espacial Internacional. Mola, un martillo.


Via Laughing Squid.


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